Stabdžių remontas

Stabdžių sistemos dalys

Stabdžių sistema yra labai svarbi bet kurios transporto priemonės dalis. Tai – bene svarbiausia saugos priemonė. Jos dalys yra: stabdžio pedalas, rankinis stabdis, pagrindinis cilindras, stabdžių žarnelės (šlangelės), stabdžių suportai, stabdžių kaladėlės ir stabdžių diskai.

Vairuotojas spaudžia pedalą, o sistema reaguoja į paspaudimą. Cilindriuko užduotis, jog šis impulsas iš vairuotojo virstų realiu stabdymu. Cilindras užtikrina, kad stabdžių žarnelėmis būtų siunčiamas hidraulinis slėgis. Stabdžių suportai naudoja tą slėgį, kad prispaustų kaladėles prie stabdžių diskų, sukeldami trintį ir lėtindami transporto priemonę.

Stabdžių kaladėlės ir rotoriai kartu sukuria trintį, būtiną automobiliui sustoti. Kiekviena iš šių stabdžių sistemos dalių atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant vairuotojo, keleivių ir kitų kelyje esančių dalyvių saugumą.

Stabdžių sistemos veikimo principas

Automobilyje yra ne tik įprastų ratų stabdžių, tačiau ir rankinio stabdžio ar net regeneracinio stabdymo sistemų. Rankinis stabdis, dar vadinamas stovėjimo stabdžiu, yra rankiniu būdu vairuotojo valdomas stabdymo mechanizmas. Jis veikia nepriklausomai nuo pirminės stabdžių sistemos ir paprastai naudojamas norint išlaikyti automobilį stovėjimo vietoje arba sustojus įkalnėje. Moderniose sistemose rankinio stabdžio sistema yra elektrinė. Senesniuose rankinį stabdį valdo trosas.

Rečiau, lenktynėms modifikuotose transporto priemonėse yra hidraulinė stabdžių sistema. Ji nėra ta, kuri veikia visus ratus. Ji leidžia surakinti galinius ratus, tad automobilis suteikia galimybę aštriau įvažiuoti į posūkį arba lengviau atlikti šonaslydžio (drift‘o) manevrus. Sunkvežimiuose ir autobusuose dar sutinkama ir pneumatinė stabdymo sistema.

Regeneracinis stabdymas – elektromobiliuose ir hibriduose randamas mechanizmas. Jo veikimo principas yra toks, kad lėtėjant sukamas generatorius, kuris įkrauna akumuliatorių. Pastarasis vėliau gali atiduoti energiją važiuojant tik elektra.

Stabdžių remontas

Kada reikia keisti stabdžių diskus?

Repcar klientai Vilniuje, kuriems reikalingas rimtesnis stabdžių remontas, dažnai kreipiasi būtent dėl stabdžių diskų keitimo. Techninės priežiūros centrams ėmus sugriežtinti šio komponento vertinimą, vis daugiau vairuotojų atkreipia dėmesį į tai, kokia yra stabdžių diskų būklė bei ryžtasi juos keisti, gavę eksperto rekomendacijas.
Stabdžių diskai yra labai svarbi stabdžių sistemos dalis. Laikui bėgant jie gali susidėvėti arba būti pažeisti, todėl mažėja stabdymo efektyvumas, o nuspaudus pedalą atsiranda triukšmas ir vibracija.

Vienas iš dažnų požymių, rodančių, kad laikas keisti stabdžių diskus, yra stabdžių pedalo pulsavimo ar vibravimo pojūtis jį nuspaudus. Tai gali būti dėl netolygaus stabdžių diskų nusidėvėjimo arba deformacijos. Kitas požymis – stabdant girdimas šlifavimo ar braškėjimo garsas, kuris gali reikšti, kad stabdžių susidėvėjo kaladėlės ir jos gadina diskus. Tokiais atvejais dažnai keičiamas ir visas komplektas, kadangi žala jau padaryta.

Tokio automobilio negalima eksploatuoti, jam reikalingas stabdžių sistemos remontas. Jeigu pedalas neatsako taip, kaip reikia, tai yra didelė problema saugumui. Jūs galite nespėti sustoti arba stosite per greit ir sukelsite avaringas situacijas.
Geriausia, kad stabdžių diskai būtų reguliariai tikrinami atliekant įprastą aptarnavimą ir sezoninį ratų keitimą, nes taip galima anksti pastebėti bet kokias problemas ir užkirsti kelią tolesnei žalai. Jei įtariate, kad stabdžių diskus reikia keisti, geriausia, kad juos patikrintų ir pakeistų profesionalus mechanikas iš Repcar!

Kada reikia keisti ar restauruoti stabdžių suportus?

Suportai yra viena iš tų sistemos dalių, kuri – labai svarbi, bet apie ją – mažai kalbama. Rasti atsakymą, kada juos keisti – nėra taip paprasta. Stabdžių suportai yra atsakingi už pagrindinį stabdymo proceso inicijavimą – kaladėlių prispaudimą prie diskų. Laikui bėgant stabdžių suportai gali susidėvėti arba būti pažeisti, todėl gali kilti įvairių problemų, pavyzdžiui, sumažėti stabdymo efektyvumas, netolygiai susidėvėti stabdžių kaladėlės ar net visiškai dingsta stabdymas. Čia jau reikalingas profesionalus stabdžių sistemos remontas.

Vienas iš dažniausių požymių, kad problema – suportuose yra pastebimai sumažėjusi stabdymo galia. Apie tai byloja situacijos, kai automobilis lėtai stoja, o pedalo eiga – lengva ir minkšta. Taip pat galite pastebėti netolygų stabdžių kaladėlių nusidėvėjimą, o tai gali būti ženklas, kad suportai netolygiai jas prispaudžia.

Stabdžių suportų diagnostika, gedimai ir jų priežastys – sudėtingi techniniai ir daug laiko reikalaujantys procesai, todėl svarbu, kad šį darbą atliktų kvalifikuotas specialistas. Kaina ir trukmė gali skirtis priklausomai nuo to ar restauruosite, ar keisite naujais.

Kam reikalingas stabdžių skystis?

Pagrindinė jo funkcija – perduoti stabdžių pedalo jėgą stabdžių kaladėlėms, kurios spaudžia būgnus arba diskus ir taip lėtina transporto priemonę.
Stabdžių skystis taip pat tarnauja, kaip tepalas ir padeda išvengti stabdžių sistemos korozijos. Labai svarbu, kad jūsų transporto priemonei būtų parinktas tinkamas stabdžių skystis (DOT), nes naudojant netinkamą skystį galima sugadinti visą sistemą.

Laikui bėgant stabdžių skystis gali užsiteršti. Šiai sričiai irgi reikalinga priežiūra. Norėdami nustatyti ar jums ši paslauga reikalinga arba, jei norite žinoti rekomenduojamą stabdžių skysčio keitimo intervalą, pasikonsultuokite su Repcar komanda, nes tai gali skirtis.

Kaip prižiūrėti stabdžių sistemą?

Turime keletą patarimų, kurie padės užtikrinti, jog stabdžių remontas būtų kuo rečiau reikalinga paslauga:

  • Reguliariai tikrinkite stabdžių kaladėles. Šį komponentą turėtumėte tikrinti maždaug kas 10 – 15 tūkst. km arba kaskart, kai stabdant girdite keistus garsus bei keičiant padangas. Kaladėlių susidėvėjimas kenkia ir kitiems komponentams.
  • Patikrinkite stabdžių skysčio lygį. Žemas stabdžių skysčio lygis nesuteiks reikiamos jėgos.
  • Ištuštinkite ir nuorinkite sistemą. Kartais joje prisipildo šiukšlių ir drėgmės, kuri sukelia koroziją. Nuorinimas bei išvalymas, kurį atliks profesionalai, mažina tokių problemų tikimybę.
  • Pakeiskite susidėvėjusius komponentus. Laikui bėgant stabdžių kaladėlės, diskai ir suportai susidėvi ir turi būti pakeisti. Rinkitės aukštesnės kokybės pakaitines dalis.
  • Stabdykite atsakingai. Venkite stipraus stabdymo, nes vienas paspaudimas įtakos neturi, tačiau ydingi įpročiai per tūkstančius kilometrų sudaro reikšmingą skirtumą. Jeigu norite, daugiau riedėkite laisva eiga arba naudokite regeneracinį stabdymą.

Kaip žinoti, jog reikia remontuoti stabdžius? Stabdžių sistemos gedimo požymiai

Jeigu jūsų netenkina automobilio stabdymas, tikrai reikėtų atvykti diagnostikai. Tai gali būti: kaladėlių, diskų, pagrindinio cilindro, suportų ar kitų mazgų problema. Stabdžių remontas padės išspręsti tokias bėdas, kaip:

  • Laisva pedalo eiga;
  • Neina įspausti pedalo;
  • Netolygus stabdymas;
  • Keisti garsai stabdant;
  • Vibracijos arba kitos problemos spaudžiant pedalą;
  • Skysčio nuotėkiai;
  • Problemos su hidraulinių ar kitų tipų stabdžių sistemomis.

Repcar, kur tvarkomos visų rūšių automobilių stabdžių sistemos, rasite adresu Laisvės pr. 78-214B, Vilnius.