Kuro sistemų remontas

Kuro sistema yra viena svarbiausių sudedamųjų dalių tinkamam jūsų automobilio veikimui. Vienas iš dažniausiai pasitaikainčių dyzelinių automobilių kuro sistemos gedimas yra sudilę arba užsikimšę dyzelino purkštukai. Kilus šioms problemoms vidaus degimo variklis gali netekti galios, sunkiai užsivesti arba ims dirbti netolygiai, skleis keistus garsus. Šie gedimai ne tik, kad neleis praeiti techninę apžiūrą, tačiau ir trukdys saugiai eksploatuoti automobilį. Jie turi būti kuo greičiau pašalinti, kadangi kenkia saugumui bei gali tik pagilinti esamas problemas. Jos gilės. Norėdami išvengti brangesnių taisymų pasistenkite, kad kuro sistemų remontas būtų atliekamas kuo anksčiau.

Kuro sistemos veikimo principai yra šie – tinkamu laiku privalo būti paduotas specifinis kuro kiekis. Todėl kuro sistemoje visada privalo būti nustatytas kuro slėgis. Dėl netinkamo kai kurių faktorių veikimo automobilis gali prastai užsivesti arba visai nebeužsivesti, jis gali skleisti daug dūmų ir vibraciją. Netvarkinga kuro sistema taip pat labai ženkliai padidina suvartojamo kuro kiekį, o vietoje ramaus ir tolygaus variklio darbo jis pulsiuoja ir dirba netolygiai. Esant tokiems požymiams kuro sistema privalo būti patikrinta ir sutaisyta.

Kuro sistemos gedimo požymiai – kaip atpažinti?

Automobilio savininkams svarbu neignoruoti ir kuo skubiau atkreipti dėmesį į degalų sistemos problemų (galimus) požymius. Jeigu būsite pasyvūs ir negalvosite apie šias bėdas rimtai, galite neišvengti rimtos žalos savo transporto priemonės varikliui. Štai keletas dažniausiai pasitaikančių požymių, kurie rodo, jog jums gali būti reikalingas kuro sistemos remontas:

  • Jei automobilis sunkiai užsiveda arba visai neužsiveda, tai gali būti degalų sistemos gedimo požymis. Taip paprastai nutinka dėl užsikimšusio degalų filtro, sugedusio degalų siurblio arba degalų slėgio reguliatoriaus gedimo. Problema gali būti opi tiek bandant užvesti šaltą, bet ypač – karštą motorą.
  • Išaugusios kuro sąnaudos. Jei pastebėjote, kad degalams išleidžiate daugiau pinigų nei įprastai, o borto kompiuteris rodo dideles sąnaudas, tai gali būti ženklas, kad jūsų degalų sistema veikia netinkamai. Taip gali būti dėl nuotėkio, užsikimšusių purkštukų arba sugedusio slėgio reguliatoriaus.
  • Jei jaučiasi galios praradimas arba net plika ausimi girdisi, kad variklis blogai dirba ir paliktas laisva eiga sunkiai veikia, problema gali būti per mažas degalų srautas, kurį sukelia užsikimšęs kuro filtras arba sugedęs siurblys.
  • Jei automobilyje arba jo išorėje jaučiate stiprų degalų kvapą, dėl to gali būti kaltas ne kas kitas, o nuotėkis. Tai rimta saugumo problema, kurią reikia nedelsiant spręsti.
    Lemputė ant skydelio. Jei užsidega Check Engine lemputė, tai gali būti degalų sistemos gedimo požymis. Kompiuterinė diagnostika Repcar servise gali padėti nustatyti problemos priežastį.

Jei pastebėjote bet kurį iš šių požymių, svarbu, kad degalų sistemą kuo greičiau patikrintų specialistas. Degalų sistemos remontas gali būti skirtingo sudėtingumo ir skirtingai kainuojantis, priklausomai nuo pažeidimo masto ir reikalingo remonto tipo. Reguliari techninė priežiūra, pavyzdžiui, degalų filtrų keitimas ir sistemos plovimas bei valymas padeda išvengti šių problemų atsiradimo. Patikėję profesionaliam mechanikui, turinčiam žinių ir patirties diagnozuoti ir suremontuoti degalų sistemą, galite užtikrinti, kad kuro sistema veiks be problemų.

Dyzelinių ir benzininių variklių kuro sistemų remontas ir diagnostika

Kuro sistemos remonto darbai

Dažniausiai atliekami tokie degalų sistemos remonto darbai: valomi kuro purkštukai, keičiamas filtras, remontuojamas arba keičiamas degalų siurblys ir remontuojamos degalus perduodantys vamzdeliai arba užtaisomas nuotėkis. Neretai reikalingas ir nuorinimas. Oras kuro sistemoje gali atsirasti dėl labai įvairių priežasčių: kuro nuotėkis, užsikimšęs degalų filtras, sugedusi kuro pompa arba sugedusi įpurškimo sistema. Į degalų sistemą patekęs oras gali sutrikdyti paduodamo kuro srautą į variklį ir sukelia įvairių problemų. Kaip pašalinti orą iš kuro sistemos? Tiksli darbo eiga priklauso nuo pačios problemos. Būtina išleisti orą iš sistemos, t. y. iš kuro tiekimo šlangelių ir kitų komponentų, taip pašalinant oro kišenes. Šio proceso metu paprastai reikia rasti degalų sistemos oro išleidimo vožtuvą arba varžtą, kuris paprastai būna netoli degalų filtro arba ant paties degalų siurblio. Atidarius vožtuvą arba varžtą, degalai pradės tekėti kartu su sistemoje esančiais oro burbuliukais. Tai – sudėtingas ir specifinis darbas, kurio sudėtingumas labai priklauso nuo to, koks yra jūsų automobilio variklis bei modelis.

Purkštukų valymas yra įprastas, dažnai pasitaikantis remontas, padedantis pašalinti sankaupas ir šiukšles. Jeigu jos susikaupia, tai gali turėti įtakos degalų srautui ir sumažina vidaus degimo variklio galią bei našumą. Toks remontas nėra pernelyg ilgai trunkantis. Galutinė darbo apimtis priklauso nuo degalų sistemos tipo ir susikaupusių teršalų kiekio.

Degalų filtro keitimas yra dar vienas įprastas darbas, kuris gali padėti sumažinti kuro sąnaudas bei išspręsti aibę problemų. Šis remontas paprastai taip pat nepatenka tarp ilgiausiai trunkančių bei brangiausiai kainuojančių.

Na, o štai kuro siurblio remontas arba keitimas yra sudėtingesnis remontas, kuris gali užtrukti kelias valandas arba visą dieną ir kainuoja brangiau, ypač jei reikia keisti visą mazgą. Sugedusio degalų siurblio simptomai gali būti: sunkumai bandant užkurti variklį, uždelsimas paspaudus akceleratorių ir gesimas lygioje vietoje.

Galiausiai, dažnai remontuojamos ir padavimo žarnelės, kurios gali atsilaisvinti, prakiurti ir ne tik.

Kuro sistemos priežiūra

Nors kuro sistemų remontas visada padeda išspręsti jau esamas problemas, naudinga pagalvoti ir apie tai, ką galima padaryti, kad jų išvengtumėte. Pateikiame keletą patarimų, kaip galima geriausiai pasirūpinti visa kuro sistema:

  • Naudokite aukštos kokybės degalus. Tam, kad degalų sistemoje nesikauptų kenksmingos nuosėdos, visada pilkite aukštos kokybės degalus iš patikimų degalinių. Jeigu pirksite kurą iš neaiškių arba prastos reputacijos šaltinių, labai padidinsite riziką.
  • Reguliariai keiskite degalų filtrą. Kuro filtrai stabdo purvą ir šiukšles nuo patekimo į degalų sistemą. Keiskite juos pagal gamintojo rekomenduojamą grafiką. Jeigu abejojate dėl jo, visada galite pasitarti su Repcar komanda.
  • Pernelyg nepiktnaudžiaukite važinėjimu tuščiu baku. Jeigu dažnai važinėsite pilnu baku arba bent jau neleisite jam tuštėti pernelyg daug, problemos tikimybė yra retesnė. Pasitaiko, kad kuro sistemų remontas ir valymas reikalingas dėl to, nes dažnai važinėjama tuščiu arba apytuščiu baku. Kaip tai susiję? Ogi tuo, kad tuščias bakas labiau traukia šiukšles ir nuosėdas.
  • Patikrinkite, ar nėra nuotėkio. Stebėkite, ar nėra degalų nuotėkio, kuris gali atsirasti bet kurioje kuro padavimo sistemos vietoje. Net ir menkiausias įtrūkimas yra reikšmingas Pastebėję bet kokius nuotėkio požymius, nedelsdami nuvežkite automobilį pas mechaniką.
  • Išvalykite purkštukus. Nešvarūs arba užsikimšę purkštukai gali lemti prastą kuro ekonomiją ir sumažėjusį variklio našumą. Paveskite juos išvalyti profesionaliam mechanikui, kad degalų sistema veiktų optimaliai. Repcar pasiūlys patrauklia kaina atlikti purkštukų valymą.
  • Patikrinkite slėgį. Reguliariai tikrinkite slėgį degalų sistemoje, kad jis atitiktų gamintojo rekomenduojamas specifikacijas. Žemas degalų slėgis gali lemti prastą variklio veikimą ir net didins gedimo tikimybę. Repcar atliekamas kuro sistemos remontas daugeliui klientų mūsų servise Vilniuje padeda tokias problemas pašalinti.
  • Ilgi seansai paliekant variklį dirbti ant laisvų nėra geri. Tai skatina degalų sankaupas cilindruose, todėl jie gali būti pažeisti.